Ψηφιακές Φωτογραφικές μηχανές 2000-2010
Το κείμενο και οι φωτογραφίες αφορούν ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές
(παλιότερης κατασκευής) που λειτουργούν ακόμη. Στην εποχή τους όλες ήταν
αξιόλογες, διακρίθηκαν για κάποιες δυνατότητες, εκ των οποίων μερικές ήταν και
μοναδικές.
Nikon Coolpix E4100 Compact, 4
Mpixels 3X zoom 5,8~17,4 f/2,8~4,9
Nikon Coolpix 4500 , 2002, 4
Mpixels 4X zoom 7,85~32mm f/2,6~5,1 Japan, βαριά, ανθεκτική, μεταλλικό σκάφος, μεγάλο σπαστό
σώμα - οθόνη περιστρεφόμενη, οπτικό σκόπευτρο, πρόσθετα εξαρτήματα (φλας,
αντιγραφέας διαφανειών), πλήρως αυτόματη, ή αυτόματη, ή χειροκίνητες επιλογές,
προσωπικές ρυθμίσεις, μέτρια απόδοση χρωμάτων, καλό ασπρόμαυρο, εξαιρετική
κατασκευή, μνήμη CF, ειδικές μπαταρίες, 1,5 ώρα
φωτογράφησης, τροφοδοτικό, φορτιστής, αυτόματη εστίαση αλλά και χειροκίνητη.
Fujifilm FinePix 2700, 1999, 2,3
Mpixels fix lens σταθερής
εστίασης (ανάλογος με
Konica Revio KD-420Z, 4 Mpixels 3X zoom 5,6~16,8 f/2,8~4,9 Japan. Πραγματική κόμπακτ - Compact, μικρή, μεταλλική, άριστη κατασκευή, απλή και
εύκολη, με οπτικό σκόπευτρο και μικρή έγχρωμη οθόνη, καλές έγχρωμες φωτογραφίες
και άριστες ασπρόμαυρες, οδηγός για δυο μνήμες: memory stick και SD,
ειδική μπαταρία για έως 2 ώρες λειτουργίας. 500 λήψεις με το οπτικό σκόπευτρο,
διακόπτης συρόμενος και προστατευτικό φακού!
Olympus Camedia C770 Compact, ultra zoom, 10X 6,3~63mm
f/2,8~3,7
Sony Chybershot DSC-S85 4,1 Mpixels zoom 7~21Carl Zeiss Vario Sonnar 3X, f/2
Fujifilm FinePix S5800 8 Mpixels Zoom 10X 6,3~63 f /3,5~3,7 Indonesia , μνήμη SD, τροφοδοσία 4 ΑΑ κοινές αλκαλικές 1,5 V σκόπευτρο στο μάτι ηλεκτρονικό και έγχρωμη οθόνη, αυτονομία 150-200 λήψεις, πλήρη προγράμματα έκθεσης (12) , αυτόματες και χειροκίνητες επιλογές, 1600 ISO , πλαστικό σκάφος, ανατομική σχεδίαση, πολύ καλές ασπρόμαυρες, μέτριες έγχρωμες λήψεις, super compact (2007)., σύστημα σταθεροποίησης λήψης.
Nikon D1 dSLR
(1999) 3 Mpixel DX, η πρώτη πραγματικά επαγγελματική ψηφιακή,
θωρακισμένη, βαριά, ανθεκτική, πλήρεις δυνατότητες ρύθμισης, μνήμη CF, ειδική μπαταρία NiMH με πρόβλημα μνήμης, αλλά και μεγάλη αυτονομία για
450-500 λήψεις, τηλεχειρισμός από το PC 1394, με πλήρη σειρά εξαρτημάτων
και φακών, μέτρια οθόνη, Japan.
Canon PowerShot A590 8 Mpixel zoom 8X
5,8~23(35~140) 2008, f/2,6~5,5,
ελαφριά, πλαστική, πραγματική κόμπακτ, με οπτικό σκόπευτρο Γαλιλαίου με
διόρθωση ζουμ, πλήρης δυνατοτήτων και ρυθμίσεων, τροφοδοσία 2 ΑΑ αλκαλικές 1,5Volt, χωρίς σκόπευση από την οθόνη δυνατότητα για 500+
λήψεις, μνήμη SD, μεγάλη οθόνη, Malaysia
Sony a 700 Japan, 2007, dSLR 12
Mpixel APS-C, μεταλλικό
σώμα, βαριά, ανατομική με ειδική μπαταρία λιθίου, από 500~900 λήψεις, μνήμη CF/ memory stick duo pro, πλήρεις δυνατότητες ρυθμίσεων, πολύ καλή και για επαγγελματική χρήση, πλήρης σειρά φακών και εξαρτημάτων,
τηλεχειρισμός USB, καλή οθόνη.
Panasonic Lumix DMC- SZ10,
China, 2015, zoom 12X (24-288) 4,3~51,6, f/3,1~6,3 16 Mpixel, πραγματική κόμπακτ, 2015, μικρή σε διαστάσεις, μεταλλικό
σκάφος, εξαιρετικός φακός σούπερ ζουμ, σύστημα σταθεροποίησης, ειδική μπαταρία
λιθίου γιά 190 λήψεις, μεγάλη σπαστή οθόνη, μνήμη SD, πλήρης προγραμμάτων, ασπρόμαυρες λήψεις, εφέ,
ευαισθησία 100~1600 ISO, με ενίσχυση
~6400, βίντεο, πανοραμικές λήψεις,
Olympus E3 2007, Japan, αισθητήρας 4/3 10 Mpixel, επαγγελματική dSLR, ανθεκτική στη σκόνη, κτυπήματα και αδιάβροχη,
σπαστή οθόνη, πλήρες σύστημα φακών και εξαρτημάτων, μνήμη CF, σκάφος μεταλλικό μονομπλόκ, εξαιρετική απόδοση
χρωμάτων με φλας, φως ημέρας, στούντιο, μεγάλη αυτονομία, ειδική μπαταρία
λιθίου. Η Ε3 ήταν το προτελευταίο κομμάτι της αξιόλογης σειράς Ε.
Από αυτές τις μηχανές, από τις δοκιμές
και από την χρήση τους, έχω βγάλει κάποια συμπεράσματα που νομίζω αξίζει να
μοιραστώ με όποιον ενδιαφέρεται.
1.
Πολύ δύσκολα θα
βρεθούν μεταχειρισμένες, εκτός κι αν κάποιος θέλει να τις ξεφορτωθεί, πράγμα
απίθανο. Μπορείτε να ελέγξετε μια φωτογραφική από τις βίδες της, αν έχει ανοιχτεί, και από τον αριθμό των αρχείων που έχει καταγράψει.
2.
Την εποχή που
επιλέχθηκαν, ή διακρίθηκαν, ήταν μοναδικές και παραμένουν (αν λειτουργούν) για: τους φακούς, τη
ποιότητα, τις ειδικές ρυθμίσεις, τη ποιότητα κατασκευής, τη δυνατότητα για
καλές ασπρόμαυρες λήψεις.
3.
Σήμερα, αν δεν
βρεθούν μπαταρίες και μνήμες, οι μηχανές αυτές είναι αργές, σπάταλες σε
ενέργεια και καταδικασμένες να εργαστούν μόνο με σταθεροποιημένο τροφοδοτικό,
σε κλειστό χώρο, δίπλα σε παροχή της ΔΕΗ, και υπολογιστή, αν λειτουργούν
φυσικά. Σταθεροποιημένα τροφοδοτικά υπάρχουν στο εμπόριο και επομένως μπορεί να
είναι ακόμη χρήσιμες. Αλλά καραντίνα έχουμε, σπίτια μένουμε, φωτογραφίες μπορούμε να τραβάμε ακόμα.
4.
Αν όλα όσα
αναφέρονται στους περιορισμούς της περίπτωσης 3 ξεπεραστούν, τότε οι μηχανές αυτές είναι
θαυμάσιες για εφαρμογές Internet &
U-tube.
5.
Αν στην Ελλάδα του
2020, δεν υπάρχουν αυτές οι μηχανές, οι μπαταρίες, οι μνήμες, οι φορτιστές,
δοκιμάστε στο e-bay και με λίγη υπομονή θα βρεθούν. Οι «κουτόφραγκοι»
τις προσέχουν, δεν τις πετάνε, και τις μοσχοπουλάνε. Τροφοδοτικά υπάρχουν πάντα
και οι περισσότερες μηχανές εργάζονται και με αυτό το τρόπο
(στούντιο-εργαστήριο, σπίτι κλπ).
6.
Μπορείτε και να
τις πουλήσετε στο e-bay, όμως εγώ δεν θα το έκανα καθώς θεωρώ πως κάθε
μια από αυτές μπορεί να δώσει ακόμη πολλές λήψεις αν τηρηθούν τα ανωτέρω. Και για τη συλλογή μας καλές είναι.
7.
Αν έχετε Olympus Ε3, ή Sigma SD 9 dSLR Foveon 3X και εργάζονται, να μη τις πουλήσετε!
Ως πρώτο συμπέρασμα θα ήθελα να τονίσω την για τη διαχρονική αξία του φωτεινού και σταθερής εστιακής απόστασης φακού τη Fujifilm FinePix 2700
Για το
πολύ μικρό μέγεθος- κόμπακτ τη Nikon Coolpix E4100, τη μινιατούρα Konica Revio KD-420Z, τη Panasonic Lumix DMC- SZ10, τη Panasonic Lumix DMC-LX2,
και τη Canon PowerShot A590.
Δεύτερο, θέλω να επισημάνω την μοναδικότητα της αξιόλογης Sigma SD 9 dSLR Foveon 3X και της Olympus Ε3 4/3.
Τρίτο, τις δυνατότητες των σύγχρονων σούπερ κόμπακτ με τους σούπερ
φακούς όπως: Panasonic Lumix DMC- SZ10,
Panasonic Lumix DMC-LX2.
Αλλά θα
επισημάνω και τη τεράστια δυσκολία φωτογράφησης με φακούς ζουμ πάνω από 12Χ.
Τέταρτο, να αναφέρω τις αξιόλογες για την εποχή τους μηχανές που έχω
περάσει από εξαντλητικό έλεγχο όσο εργαζόμουν: Olympus Camedia C 3030, C4040, C 5050 (με χιλιάδες λήψεις σε όλες τις εκθέσεις αυτοκινήτων
επί σειρά ετών, τότε που γινόντουσαν φυσικά), τη Sony 707 ( μοντέλο 2001 με τη μοναδική δυνατότητα λήψης στο σκοτάδι –night vision), τη Nikon D1 (μοντέλο του 1999, που χρησιμοποιήθηκε σε εντατικούς
ρυθμούς φωτογράφησης με τηλεχειρισμό και επικοινωνία μέσα από το 1394 για πλήρη παραγωγή φωτογραφικού
υλικού, κάθε μήνα, για τρία περιοδικά
τεστ, εξώφυλλα, ρεπορτάζ, επί 12 έτη), τη Ricoh rdc-i700
(2000 Japan,
με δυνατότητα για πρώτη φορά αποστολής
φωτογραφιών με e-mail!),τη Fujifilm F70-EXR (2010, με
το θαυμάσιο-μοναδικό αισθητήρα της σειράς EXR).
Γιάννης Γλυνός
21/12/2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου